Ledelsen i Lectinect AS valgte allerede i 2007 å outsource hele fulfilment-prosessen til Artisti.
Samarbeidet, som utgjør en av våre største og mest krevende fullservice-oppdrag, omfatter alt fra kundeservice til daglig drift av Lectinects operative virksomhet i Norge og Sverige.
Lectinect utnytter dermed hele den verdikjeden som Artisti-gruppen tilbyr, – der salgsutløsende og kundebevarende markedstiltak gjennomføres i et kontinuerlig samspill. Allerede fra oppstarten i 2007 ble Lectinect Mage en suksess og er fortsatt en bestselger.
Artisti er kontaktflate mot de tusener av kunder som har abonnement på ett eller flere Lectinect-produkter. Dette omfatter:
Kundeservice og salg
– Behandling av forespørsler fra abonnentene via e-mail/inngående
telefoner
– Registrering av nye kunder som bestiller abonnement gjennom
Lectinects mange kampanjer (DM, TM, SMS og kuponger fra annonser)
– TM-oppfølging av frafalte abonnenter for å fange opp eventuell
misnøye og reaktivere dem som abonnenter gjennom mersalg/kryssalg.
– Uttrekk av adresser for bruk til salgsutløsende DM- og TM kampanjer.
Drifting/fulfilment
– Fakturering, print, pakking og månedlige utsendelser av kosttilskudd
til Lectinects abonnenter.
– Utsendelse av purringer og inkasso til abonnenter som ikke betaler.
– Behandling av sendinger som kommer i retur.
– Lagerhold av alle Lectinects produkter med månedlige rapporteringer
om lagerstatus.
– Dialog med trykkeri for opptrykk av div. materiell som inngår i
utsendelsene til kundene.
– Artisti Logistikk har et løpende, tett samarbeid med ledelsen i
LectinectAS – vi er i nesten daglig kontakt.
– Månedlig rapportering til Lectinects ledelse inkl. regnskap.