Senest var han Markedsdirektør i Bonnier Media, og før det hadde han tilsvarende rolle i Egmont Publishing.
Som kjent er magasiner kraftig påvirket av den digitale disrupsjonen. Skal man selge magasiner må man være innovativt og benytte hele markedsførerens verktøykasse, enten det er i tradisjonelle kanaler som kundeservice og DM, digitale kanaler eller via lojalitetsprogram. Dette har Nils Jacob lang erfaring med, noe som vil være nyttig kompetanse for mange av Artisti sine kunder.
Artisti er et selskap som er innovative og tilbyr tjenester innenfor hele markedsføringens verdikjede. Folkene her er meget dyktige, noe selskapets kraftige vekst er et bevis for. «Min ambisjon er å bidra til at Artisti sine kunder lykkes med sine aktiviteter. Klarer i tillegg jeg å overbevise andre om at det kan være lønnsomt å samarbeide med oss, blir jeg selvsagt ekstra fornøyd,» sier Nils Jacob.
«Jeg er svært fornøyd med at Nils Jacob har valgte å komme til oss. Han har høy kompetanse og lang erfaring innenfor relevante produkt og tjenesteområder, og vil bidra til å styrke vår posisjon i eksisterende og nye markeder. Vi kjenner Nils Jacob som solid og hardtarbeidende, med gode holdninger og personlige egenskaper. I tillegg er han Liverpool-supporter, så det er jo bra match,» kommenterer adm.dir. Artisti-gruppen Øyvind Rønningen.