Cultura Bank kom til oss med et behov om å løfte websidene over på WordPress, samt gjøre noen endringer på design og struktur. Etter innledende forarbeid ble det tydelig for oss at de også hadde utfordringer med kommunikasjon og budskap mot målgruppen, samt struktur og innhold. Nye nettsider ble lansert 1. april, og resultatene har vært overveldende.
Løsningen som ble utarbeidet har inkludert flere work-shops hvor både banksjef, ansatte og kunder har vært involvert. Vi har gått igjennom informasjonsbehovet, satt opp en enkel innholdsstrategi, og digitalisert magasinet Pengevirke blant annet. Selve nettsiden har fått en helt ny og omfattende strukturell endring, samt nytt visuelt uttrykk og tydeligere kommunikasjon.
Resultatene har vært overveldende. De to første ukene etter lansering var antall henvendelser til kundesenteret fem-doblet, og trafikken på nettsiden skutt i taket. I samme periode gikk bounce-raten ned, noe som viser at brukerne fant innholdet både engasjerende og relevant. Vi var her heldige med timingen, da andre banker kom i søkelyset i forbindelse med Panama papers. Dette forklarer noe av den voldsomme økningen. Vi gått over alle KPI-er som ble satt, og nettsiden fortsetter i dag å levere gode tall. Siden ”Bli privatkunde” er nå den mest besøkte siden, et kraftig hopp fra dens tidligere plassering.
Cultura Bank er landets eneste bank som forteller deg hva pengene dine lånes ut til. Banken ble stiftet i 1996, og har i dag både privat- og bedriftskunder.