Hopp til innhold

Øyo med ny logo, visuell profil og nettbutikk

Brødrene Øyo på Geilo har laget verktøy, økser, kniver, kjøkkenutstyr og gaveartikler i over 130 år. Kvalitet er grunnstenen i familiebedriften, og slik har det vært siden Knut Øyo startet historien i 1882.

Det har vært et stort behov for fornøyelse både på strategi, salg og markedsføring samt hvordan merkevaren skal oppfattes og forvaltes videre. Det har vært viktig å ivareta tradisjoner, håndverk og historien til Øyo. Samtidig har selskapet ambisjoner om å vise fram norsk design og håndtverk på sitt beste. Det ble dermed viktig å finne en balansegang mellom det gamle og det nye i både design og øvrig kommunikasjon.

”For oss var det viktig å finne en leverandør som kunne tilby en total pakke og vise at de hadde riktig fokus for oss. Vi var villige til å bli utfordret, samtidig som det var kritisk at tradisjoner, røtter, kvalitet og erfaring ble ivaretatt. Dette har blitt løst på en spennende måte, som også har hjulpet oss til å flytte ambisjonsnivået stadig høyere. Vi setter stor pris på det gode samarbeidet og vil fortsette dette for videre utvikling fremover.”  Katrine Øyo.

Leveransen har inkludert merkevarestrategi, logo og grafisk profil, nettløsning og webbutikk.
www.oeyo.no

Se presentasjonsfilm her: http://https://vimeo.com/158331384